måndag 26 juni 2017

Flytten 2017, Dag 2: Konsten att upphäva ett svart hål

Well, efter att ha packat de sista lådorna med Gravitationsälskande Böcker & Dylikt igår, ställde jag dem tillsammans med de andra lådorna i avdelningen Jävligt Tungt. Stort misstag. Väldigt stort misstag. Man kan säga att jag inte insåg vikten av misstaget. Varken rumtiden, ljuset eller jag själv hann fatta vad som hände innan det var för sent.

Böcker är ett svartsjukt släkte, och i kampen om mest gravitation att älska, gick det hela lite överstyr. Eller ja, det är en underdrift, milt sagt. De få lådor jag packade igår fick systemet oavsiktligt att kollapsa. Böckerna, framförallt tegelstensromanerna och de traditionsenligt tungviktade faktaboksbanden, nådde i sin desperata koncentration av massa till slut den punkt varifrån ingen återvändo är att finna. Den gigantiska kamp som heroiskt utkämpades om mest gravitation att älska hämningslöst, slutade abrupt i den plötsliga och fatala uppkomsten av ett svart hål. Ett ovanligt lyckligt svart hål, som just nu glatt glufsar i sig Växjö söderifrån. Typiskt. Jag som hade tänkt ta det lugnt nu på förmiddagen.

Note to myself: Låt hålet glufsa i sig prylarna som ska till avdelningen Antigravitation. Det borde vara tillräckligt för att överrumplande upphäva hålet och låta det slita sig själv i bitar. Problemet är bara att samla ihop prylarna tidigare än jag hade beräknat. Antigravitionella ting har en extremt fanatisk tendens att vilja stöta bort allt, inklusive sig själva. Att samla dem på en enda plats utan noggrann planering är lite av en utmaning, milt uttryckt. Måste därefter också komma på något sätt att få allt, som hålet har slukat, tillbaka på plats igen. Sopborste, skyffel och kopiösa mängder med lim känns inte helt realistiskt om tidsplanen inför flytten ska hålla...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar