fredag 26 november 2010

Det är inte bra att ha en videokamera, hårddisken svämmar över till slut

För runt 1 1/2 år sedan skaffade jag en videokamera. Jag älskar ju att fota när jag t.ex är ute på promenader, är med familjen osv, och med en filmkamera så kan jag ju filma också. Grejt! Fast det tycker nog inte min hårddisk, den håller sakta på att fyllas. Men glad är jag ändå, för man kan spara många fina minnen på den. Än så länge är det ingen fara, jag är uppe i 47 GB filmer och bilder i mitt bildbibliotek nu och hårddisken sväljer betydligt mer än så. Fast jag ser ju mönstret, vart det bär hän liksom, hahaha. Nu har jag inte så många foton och filmer, jag vet de som har 2-3 ggr fler än jag. Det som verkligen tar plats hos mig är filmerna, jag kör HD. Allt är ju inte taget med videokameran som tur är, en del är ju tidigare foton som importerats osv, men det mesta av de 47 GB är från videokameran, så det bygger på hyfsat fort.

Lite statistik
Bilder: 8020
Filmer: 1043
Filmer i tid: 23t 14m 05s


För att hålla ordning och reda på alltihop är taggning av foton och s.k smarta album (där foton kommer med utifrån taggarna de har) ett måste kan jag lugnt påstå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar