tisdag 7 december 2010

Vill träffa min pappa igen

I mars 1983 gick min pappa bort i cancer, en mycket grym sådan. Jag var 6 1/2 år då, och förstod inte vad som hände. Vart försvann pappa? Varför var han inte kvar hos oss? Hade han bara stuckit iväg och lämnat oss? Det tog en tid innan jag började förstå vad som hade hänt, och jag var väldigt bråkig under den tiden har jag hört.

Döden kan vara väldigt svår för oss vuxna att hantera. Saknaden, känslorna, tomrummet. Det är ännu värre för ett barn.

Jag tänker på min pappa till och från, vill gärna träffa honom igen. Jag hoppas på att vi ses igen i livet efter detta. Jag hann aldrig lära känna honom så bra, men de minnen jag har av honom är varma.


Hoppas vi ses igen pappa
Jag vill lära känna dig
och se dig som du är
mina minnen av dig är varma
Hoppas vi möts igen i livet efter detta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar