lördag 4 december 2010

Längtar efter sommaren

Nu känns det verkligen att det är vinter. Kallt och bitande vind till och från. Snön ligger vit och pryder den annars så vintertidsmörka marken. Det är vackert med ordentlig snö tycker jag. Men jobbigt när det är kallt. Jag skulle hellre vilja ha mer sommarväder under året, men i och med att vi i Sverige bor på så pass nordliga breddgrader, så får vi stå ut med att den största delen av året är kallare.

Jag längtar till sommaren igen. Det sköna vädret, den gröna naturen, allt liv och rörelse i naturen. Tänk att få gå på sommarpromenader igen i shorts och t-shirt, med en fikakorg och filt och leka med lillan på lekplatsen utan att behöva dra på henne overall, halsduk, vantar, mössa och vinterskor. Då kan hon också röra sig mycket mer fritt än hon kan efter att alla kläder är påbylsade.
Och att få gå på promenader och fota naturen, det ser jag också fram emot. Likaså en kall cider eller öl på balkongen med solglasögonen och kepsen i högsta hugg. Eller varför inte ett glas vitt vin? Det är gott det tycker jag.

Till sommaren är lillan runt 2 1/2 år och då, precis som nu, kommer det garanterat vara full fart. Härligt :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar