tisdag 30 november 2010

Pappa! Jag vill leka!

Det är roligt och spännande att leka med lilltjejan. Hon är så go och hon hittar på så mycket. Idag har vi bl.a läst lite bok och lekt med några leksaker. Hon har några favoritböcker som hon ger mig och vill att jag ska visa henne och läsa för henne. Då sitter vi där, jag på golvet och hon i mitt knä. Förtjust är hon och med stort intresse tittar vi igenom boken tillsammans. Det händer att man får läsa samma bok väldigt mycket. Själv tröttnar jag på innehållet i böckerna ganska snabbt, men jag vet ju att hon gillar att jag läser och visar dem för henne, så då är det klart att jag gör det för henne. Det är härligt att se det lilla livet frodas och utvecklas. Många mysiga stunder blir det, och många upptäcksfärder. Hennes intresse och nyfikenhet på olika saker verkar aldrig ta slut.

Det är härligt att ha barn.


Leksakslådan
Sandlådan



Kökslådan

2 kommentarer: