torsdag 7 oktober 2010

Sketcher

Att göra musik är min passion sedan många år tillbaka. Men i år har jag upptäckt ännu en stor passion: Teater.

Att spela apa har jag alltid gillat, men det har inte blivit något mer än så. Det har aldrig blivit så att man ens kommit på tanken att faktiskt göra något allvar av det och börja skriva och framföra sina apigheter. Förräns i år.

Min bästa vän och kompanjon inom musiken kläckte idén om att vi skulle kunna förverkliga idéer även inom teater. Så vi tittade på det och utökade vår business till att innehålla både musik och underhållning. Jag föll för teater direkt. Att skriva manus till sketcher är jättekul och spännande. Man kommer på, formulerar och utvecklar sina spralliga idéer. Man får sig många goda skratt. Sen kommer all planering av och allt arbete med själva uppförandet, vilket känns spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar