torsdag 21 oktober 2010

Snart dags för studiohelg igen

Imorgon är det dags för studiohelg igen hemma hos min bäste vän Dennis. Jag ser mycket fram emot detta. Vi ska jobba med vår musik och våra teatergrejer. Det finns många roliga och intressanta idéer nu.

Inom musiken har vi idéer till ett drygt 100-tal låtar. Vi arbetar av dem efter hand och till helgen ska vi koncentrera oss på några få av låtarna. Jag har ju inte klarat av att få ro till något den senaste tiden, så jag har inte kunnat jobba ens med musik, som ju är min oas i livet, min energikälla. Det är ju där jag samlar energi till att klara av resten av livet. Så jag ser väldigt mycket fram mot att träffa brorsan min igen och hålla på med musiken tillsammans med honom. Vi är ett radarpar han och jag. Det är vi mot världen.

Vi ska även jobba med teaterbitarna som vi ganska nyligen påbörjade. Vi har skrivit ett par-tre korta sketcher och håller på med en flerdels serie. Det är väldigt kul. Det är en del jobb med att producera sketcher. Manusförfattandet är bara en liten del av det. Mycket planering och övning i övrigt ska till också.

Men vi tar också allt i vår egen takt. Stress och tidspress mår ingen av oss bra av, och framstressade låtar och sketcher blir inte bra. Så vi tar det lugnt och ordentligt istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar