måndag 25 oktober 2010

I år är vi tonåringar

I år är det 13 år sedan jag och min fru, Annika, gifte oss. I Juni firade vi att vi fyllde tonåringar. 13 år är kanske inte så lång tid, men vi har hunnit med otroligt mycket på den tiden.

Jag och frugan träffades första gången för 15 år sedan. Jag gick på Tingsholmsgymnasiet i Ulricehamn på den tiden och på sportlovet 1995 så jobbade jag lite för kommunen med att flytta om i skolan då de höll på med utbyggnation. En kompis till mig var hemma hos Annika, som då bodde i Mariannelund, och visade mitt foto i skolkatalogen. Annika blev intresserad och de åkte till Ulricehamn under lovet.
På torsdagen det lovet dök Annika upp på skolan och vi träffades i en av de nya korridorerna där jag och en kompis höll på att flytta grejer. Hon var trevlig och snäll tyckte jag. På kvällen samlades vi ett gäng kompisar och Annika och skulle titta på film (Jurassic Park, väldigt romantiskt va?). För oss blev det knappt något filmtittande. Vi satt mest och pratade hela tiden, till andras förtret. Inte för att de inte gillade romansen som satt igång mellan oss, utan för att vi störde i filmen.
På lördagen hade jag fest hemma i mammas hus i Dalstorp, där jag delvis fortfarande bodde på den tiden. Den kvällen blev Annika och jag ett par på riktigt.

Sedan dess har det hänt mycket, men det är en annan historia, eller ja, många historier. Efter två år gifte vi oss i Dalstorps kyrka. Det var ett vackert bröllop. Många både bland vännerna och i släkten samlades i kyrkan och vi hade en härlig stund med fika efteråt samt en mycket god middag lite senare.

Nu har det gått 13 år sedan dess, och de goda minnena från den härliga dagen finns fortfarande kvar.

Vid altaret
Alldeles nygifta!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar