söndag 24 oktober 2010

Rapport från studion

Dennis och jag bestämde för ett tag sedan att vi skulle flytta den stora studion, vi kände att det dåvarande rummet var inte riktigt bra. Så under veckan som gått så började Dennis göra iordning för detta och i fredags kväll och natt så monterade vi ner sångbåset, flyttade det och monterade upp det igen i det nya rummet. Sedan monterade vi upp dämpningsplattor, spotlights och väggtyger, för att avsluta det med att ställa skrivbord, etc, på plats och ställa iordning utrustningen.

Flytten av sångbåset tog inte speciellt lång tid faktiskt, det tog kortare tid än vad jag trodde från början. Vi lyckades väldigt bra med det.

Igår jobbade vi med musik och vi fick färdigt 2 låtar som ska skickas till sångerskan vi samarbetar med i Stockholm. Vi har också jobbat med insjungningen av en 3:e låt, It's all about your mind. Det är en techno-låt med bra tryck i. Den finns inte ute på Demas Myspace-sida ännu, även om jag började jobba på den för drygt ett halvår sedan, av den enkla anledningen att det instrumentala inte är färdigt ännu. Men den kommer förmodligen finnas med på vårt debutalbum. Vilka låtar som skall finnas på det albumet är inte helt bestämt ännu.

Imorses vaknade jag vid 06.40, och har suttit en del med musiken nu på morgonen. Rätt skönt att börja dagen med musik.


Här är några foton från den nya stor-studion

Själva instrument- och arbetshörnorna

Dennis hörna


En av gitarrerna samt lite utrustning
och vinylskivor
Min hörna. Sångbåset är
placerat bakom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar