torsdag 21 oktober 2010

Sommarminnen




För några somrar sedan, när vi bodde i Rottne ett par mil norr om Växjö i Småland, så var jag ute på en del promenader längs banvallen till det gamla smalspåret. Jag älskar naturen under sommaren och just denna sommar, 2007, var det väldigt fint ute. Det blev en del foton tagna. Jag hade ingen digitalkamera då, så jag använde en Ericsson-mobil jag hade. Man kunde ta panorama-bilder med den. Det gick till så att man tog 3 bilder efter varandra där man passade ihop bilderna on-the-fly. Eftersom skärmen var ganska liten, så var det väldigt svårt att få det perfekt, men det blev hyfsat iallafall.

Vädret var väldigt vackert dessa dagar som fotona här är ifrån. Jag var ute ett par-tre timmar vid varje tillfälle tror jag det var. Vid ett tillfälle så gick jag förbi en buske, som det knastrade om i värmen. Det lät som när man hällde mjölk över de där Rice Krispies flingorna som marknadsfördes med "Snap, Crackle och Pop" på 80-talet. Väldigt udda tyckte jag och kollade närmare. Det verkade som att frökapslarna öppnade sig i värmen och att det var detta som gjorde själva ljudet.

Det var väldigt skönt att gå utmed banvallen den sommaren. Det var ganska vindstilla, lugnt och skönt. Inga bilar i närheten och inte en massa folk. Jag fick vara för mig själv och bara vara. Ensamheten är väldigt skön i sådana lägen, man får tid och ro att bara njuta av naturen runt omkring sig och komma bort från vardagsstressen.


Ljuva sommar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar