måndag 15 november 2010

Bilen skickas till skroten imorgon

Imorgon skickas min avställda bil till skroten. Den fick några smeknamn under tiden jag körde den: Corvetten, Corven och Vita faran. Mest kommer jag att komma ihåg den som Corven.

Att göra mig av med den känns lite ledsamt, för jag tycker om den, även om den ser lite halv-skrotig ut. Det är en Ford Sierra 2.0i från 1992. Visst, den är lite rostig och lite skadad på utsidan, men den är väldigt skön att köra. Jag är fäst vid den bilen.

Jag ställde av den för ett tag sedan för att styrväxeln hade gått sönder och den hade börjat läcka servovätska som ett såll. Att fixa en annan styrväxel skulle bli en för dyr historia för mig just nu. Att köpa ny är inte att tala om, den kostar mer än vad bilen är värd pengamässigt, och de pengarna har jag inte idag. Dessutom ska den monteras också. Att köpa en styrväxel från skroten skulle bli en för svår och för dyr historia det med, även om det hade blivit billigare än att köpa en ny.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar