måndag 22 november 2010

Välkommen till Träskland

Nu är vi inne i slutet på november och tittar man ut här nere i Småland så ser det väldigt trist ut ute. Grådaskigt, blött och regnigt. Det borde kanske heta Träskland istället för Småland? Suck....

När det ser ut så här ute så är det lätt att det spär på en eventuell depression. Vi människor är ju väldigt visuella av oss, och det påverkar oss när miljön runtomkring oss ser tråkig och led ut. Jag önskar ofta att det kunde vara mer sommarväder i Sverige under året, så som det sett ut ett flertal år (utom förra vintern) så har det varit en snabb vår, en kort sommarperiod, en blöt höst och en blöt, mörk och trist vinter.

Man kanske skulle börja med ljusterapi?

3 kommentarer:

  1. Ljusterapi? Jag är på!

    SvaraRadera
  2. Jag har köpt mig en sådan 'wake up' lampa som börjar lysa upp rummet stegvis mellan 7-8 på morgonen. Kalas.

    /shoe

    SvaraRadera
  3. @Dennis: Ja det skulle man ta tag i, har hört att ljusterapi ska vara bra.

    @shoe: Najs! Jag borde också köpa mig en sån lampa.

    SvaraRadera